Witam serdecznie.
Od dłuższego czasu nosiłem się z zamiarem odpalenia mojego silnika turbinowego 2PW8.
Ale żeby to zrobić, do wykonania było sporo prac.
Przede wszystkim trzeba było zbudować panel sterowania w raz z niezbędnymi instrumentami pozwalającymi kontrolować uruchomienie oraz pracę silnika.
Później, ale to temat na kolejny wpis, to naprawa kilku rzeczy w samym silniku.
A więc do dzieła!!!
Budowę panelu sterowania do silnika turbinowego 2PW8 rozpocząłem od zaprojektowania i wycięciu podstawy oraz frontu obudowy. Projekty do wycięcia na cnc rysuję w Corellu.
Tu już wycięty główny element podstawy i frontu. Grubość blachy użytej do obudowy to 1 mm.
Po wypaleniu oraz wywierceniu otworów, przystąpiłem do wypakowania niedawno zakupionych instrumentów z magicznej skrzyni, ich przymiarki oraz zagina obudowy.
Następnie wypaliłem oraz zgrzałem punktowo tylną ścianę urządzenia.
Przyszedł czas na montaż głównego stycznika który ma uruchamiać prądo-rozrusznik. Poniżej zdjęcia ukazujące wykonanie uchwytu do stycznika.
Na tej fotografi widoczna jest jeszcze oryginalna skrzynia automatycznego startu do tego silnika. Na obecną chwilę nie będzie używana, a start będzie przeprowadzany manualnie. Taki stan rzeczy jest podyktowany tym że nie mam chwilowo schematów podłączenia tej skrzynki do silnika, ale przyszłościowo postanowiłem ją wbudować gdyż jak już zdobędę wiedzę na ten temat będzie możliwość uruchomienia silnika z automatu lub manuala.
Tu już widoczny zamontowany stycznik.
Teraz lutowanie i test instrumentów, ciśnienia oleju, temperatury oleju, temperatury spalin.
Wszystko działała jak należy.
Tu na poniższej fotografi oryginalny zrobiony ze specjalnego stopu stali przewód do pomiaru temperatury spalin.
Obecnie by pomalować całe urządzenie muszę dokończyć kilka rzeczy. Znajdą się dodatkowe przełączniki jak np. do uruchomienia pompy wstępnej. Przelotki do przewodów i inne tego typu elementy.
Nie wiem jeszcze dokładnie jaką urządzenie przyjmie ostateczną formę , więc z malowaniem się wstrzymam do czasu wyjaśnienia tych niewiadomych.
Aktualizacja
Teraz pozostaje mi naprawić usterki silnika i rozpocząć testy. Ale to już zapraszam na kolejny wpis na który zapraszam serdecznie już teraz – kliknij tu
Pozdrawiam.