Serwis Hondy 750 SevenFifty

A tu w ramach wolnego czasu przeprowadziliśmy z kumplem serwis mojej Hondy.

Zabawa była przednia, a to głównie ze względu na obecność naszego przyjaciela JACKA 🙂

A teraz na serio.

Trochę informacji o naszym bohaterze.

Honda Seven Fifty   750 to naprawdę prekursor w swojej klasie.

Konstrukcja 750-tki to czysta klasyka. Mocno wyeksponowany silnik, cztery polerowane rury wydechowe oraz duży okrągły reflektor. Zero owiewek, za to bardzo klasyczna linia oraz chłodzenie powietrzem oleju. Dla fanów tego typu jednośladów jest to książkowy przykład tego, jak powinien wyglądać motocykl tej klasy.

Pozwolę sobie zauważyć, że klasyczna stylizacja Hondy prezentuje sobą coś więcej, niż tylko przynależność do jednego, określonego kanonu. Nawet dziś CB z początku lat 90-tych wygląda atrakcyjnie i patrząc na nią nie mamy wrażenia „przestażałości”

Rzędowy czterocylindrowiec napędzający Hondę CB750 zasilany jest czterema gaźnikami Keihin o przelocie 34mm każdy. Rozrząd realizowany jest przez 16 zaworów napędzanych dwoma wałkami rozrządu, a jego osobliwością i jedną z cech wyróżniających jest hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych.

Przy stosunku średnicy tłoka do jego skoku 67x53mm silnik dysponuje pojemnością skokową 747 ccm. Z tej pojemności Honda generuje 73 KM przy 8500 obr/min oraz oferuje 62 Nm przy 7000 obr/min. Co ważne, w przedziale 3000-9000 jednostka napędowa zapewnia 90% momentu obrotowego co ma ogromny wpływ na elastyczność motocykla.

Przeniesieniem tych wszystkich wartości na tylne koło zajmuje się klasyczna 5-stopniowa skrzynia biegów oraz wielotarczowe mokre sprzęgło sterowane linką. Całość pracuje cicho i precyzyjnie.

W mieście motocykl sprawuje się wyśmienicie. Elastyczny silnik pozwala na płynną jazdę w miejskim gąszczu aut, co pozwala zmniejszyć do minimum żonglowanie biegami. Bardzo dobre hamulce to gwarancja bezpiecznej jazdy w mieście.

Daje się jednak zauważyć ciężar motocykla przy niskich prędkościach. Dość ciężko się nim manewruje na parkingach.

 

 

Opis pochodzi ze strony www.scigacz.pl uzupełniony moimi informacjami.

 

 

 

Related posts

Leave a Comment